Serap Şen

Bilişim hakkında herşey…

BUILD 2012 Seattle,Washington-2

Merhaba Arkadaşlar,

Seattle gezimden bahsettikten sonra BUILD etkinliği ile devam edeceğim.Önceki yazımı buradan okuyabilirsiniz.

BUILD ,30 Ekim ve 2 Kasım tarihleri arasında  Amerika’da Redmond,Washington’da Microsoft’un merkezinde düzenlendi.Her sene geleneksel olarak düzenlenen bu etkinlik Premier Geliştiriciler Konferansı olarak adlandırılıyor.

2500 kişinin katıldığı etkinlik 29 Ekim’de KAYIT ile başladı. Yaklaşık 1,5 saat sırada bekledim.Çok kalabalıktı.Yaka kartımı ve tişört,bileklik,kitapçık vb.şeyler bulunan bir çanta aldım.

BUILD Kayıt Sırası

Sonrasında biraz Microsoft Kampüsü gezdikten sonra açılış kokteyline katıldım.Canlı müzik de vardı.Biraz vakit geçirdikten sonra otele döndüm.

Etkinlik için büyük çadırlar kurulmuştu.Keynote ve yemek için.Herşey çok iyi hazırlanmıştı.Hava yağmurlu olduğu için bina çıkışlarına şemsiyeler konulmuştu.

Keynote Çadırı

30 Ekim etkinliğin ilk günüydü.Steve Ballmer’ın Windows 8 sunumuyla başladı.2500 yazılımcı aynı salondaydı.Keynote çok heyecanlıydı.

Windows 8 Keynote-Steve Ballmer

Windows 8 bilgisayarlar tanıtıldıktan sonra tüm BUILD katılımcılarına 100 GB SkyDrive + Surface hediye edildi :)

Etkinlik ile ilgili video kayıtları www.buildwindows.com adresinden takip edebilirsiniz.

Etkinliğin ilk gününde Facebook ve Twitter’da paylaşımlar yaparken Daron Yöndem hocamın paylaşımlarını gördüm.Onun da BUILD’de olduğunu öğrendim.Sonrasında karşılaştık ve görüştük.Türkiye’den sadece Daron hoca ve biz vardık sanırım.Başka kimseyi de göremedim.

Keynote’dan sonra Microsoft Store’u gezdim.Kitaplar,tişörtler,kupalar,bilgisayar parçaları(mouse,klavye),XBOX,… herşey orada mevcuttu.

Microsoft Store

Sonrasında Windows 8 bilgisayarları inceledim.Özellikle ‘Surface”ı.Harikaydı.Klavyesi çok hoşuma gitti.İncecik.İstediğiniz renklerde seçebilirsiniz.

Surface

Kinect ile oynadım.Farklı ürünleri inceledim.

Windows 8 için uygulama geliştirme oturumlarına katıldım.En kısa zamanda geliştirmeye başlayacağım :)

2.Gün Keynote’u Windows Phone ile başladı.Nokia Lumia 920 tanıtıldı.Özelliklerinden bahsedildi.Sonrasında tüm katılımcılara Nokia Lumia 920 hediye edildi :) Windows Azure ve Windows Server ile devam edildi,yeniliklerinden bahsedildi.

100 GB SkyDrive + Surface + Nokia Lumia 920

2.Gün akşamı Sidney’de davetiye alan Microsoft Imagine Cup yarışmacıları – 4 ülke Türkiye,Tunus,Kore ve Belçika – için Seattle yakınlarında Kirkland’da akşam yemeği ve painting aktivitesi organize edilmişti.Yemeğimizi yedik ve keyifli zaman geçirdik.Bizlerle beraber olan Jennifer,John,Diane ve diğerlerine çok teşekkür ederim.

Imagine Cup 2012 Takımları:Türkiye,Tunus,Kore ve Belçika

3.Gün ve 4.Gün farklı oturumlarla devam etti.Oturum aralarında tanıtım amaçlı açılan stantları ziyaret ettim.Bing,Visual Studio,Office 365,Windows Azure,Microsoft iş ortağı olan firmalar….

Visual Studio standını ziyaretimiz sırasında C++ AMP kitabı yazarı Kate Gregory ile tanıştık ve ekip olarak bize imzalı kitabını hediye etti.

C++ AMP Yazarı Kate Gregory ile birlikte

Etkinliğin akşamında Daron Yöndem ile buluştuk.Daha önce birkaç kez Seattle’a gittiği için her yeri keşfetmişti :) Bizi elektronik markete götürdü.Alışveriş merkezlerini gezdik.Sonrasında güzel bir italyan restoranta gittik ve pizzalarımızı yedik.

4.Gün sabah saat 10.00′da Imagine Cup ekipleri ve bizi BUILD için davet eden Walid Abu-Hadba ile Channel 9′da röportaja katıldık.Buradan videomuzu izleyebilirsiniz.

Röportaj sırasında Walid Abu-Hadba,Türkiye ekibi olarak bizi öğle yemeğine davet etti.Çok özel bir Brezilya Restorantında yemek yedik.

Walid Abu-Hadba ile Öğle Yemeği

Öğleden sonra Akademik Programlar Yöneticisi olan Ashwin Karuhatty ile görüştük.Microsoft Kampüsü gezdik ve ofislerden birini ziyaret ettik.Çünkü binaların içini çok merak ediyorduk :) O da bizi kırmadı.

Akademik Programlar Yöneticisi Ashwin Karuhatty ile Görüşmemiz

4.Gün akşamında Space Needle’ın yanında Attendee Party için büyük bir çadır kurulmuştu.Her şey açık büfe.Daron Yöndem ile beraber canlı müzik eşliğinde yemeğimizi yedik.XBOX oynadık.Keyifli zaman geçirdik.Sonrasında Space Needle etrafında yürüyüş yaptık.Manzara harikaydı.

Etkinliğin sonuna geldik.Organizasyon süperdi.Emeği geçen herkese çok teşekkür ederiz.

Ertesi gün Seattle’dan dönüş için yolculuğa başladım.Chicago’ya oradan Münih’e ve oradan da Ankara’ya sağa salim vardım.Ne yazık ki 10 günlük Amerika macerasının sonuna gelmiş oldum.