Serap Şen

Bilişim hakkında herşey…

Finlandiya-Helsinki,Tampere,Soumenlinna Island

Merhaba arkadaşlar,

8-10 Ekim 2010 tarihleri arasında Finlandiya’ya yaptığımız geziden bahsedeceğim.

Öncelikle Finlandiya hakkında genel bilgi vermek istiyorum:

Finlandiya,Kuzey Avrupa’da Baltık Denizi kıyısında bir Kuzey ülkesi.İskandinavya yarım adasındadır.Başkenti Helsinki’dir. Komşuları: Doğusunda Rusya, kuzeyinde Norveç ve batısında İsveç yer alır.

Fin hamamı oldukça ünlüdür:Sauna “kuru buhar banyosu” olarak tanımlanabilir ve geleneksel Fin hamamı olarak da bilinir. Saunada loş bir ışık vardır, sessizce ve rahatça oturulur. Sıcaklık genellikle 80°C ila 110°C’dir. Aşırı sıcak ile terleme yoluyla vücuttan toksik maddelerin atılmasını, gözeneklerin temizlenmesini sağlamaktadır. Sauna dolaşım sistemini hızlandırarak toksin atmanızı ve oksijenin hücrelere daha yoğun gitmesini sağlar.

Endüstri gelişmiştir.Finlandiya’da gezerken çevrenize baktığınızda “oy” kelimesi dikkatinizi çekecektir.”oy” Türkçede “A.Ş” demektir.

Tiyatro binası çok fazla.2caddede 1 tiyatro binası görebilirsiniz.

Gezimize başlamadan önce:

10 kişilik arkadaş grubumuzla birlikte RyanAir’dan gidiş-dönüş uçak biletlerimizi(8 Ekim Kaunas’tan Tampere’ye 20:00-21:35,10 Ekim Tampere’den Kaunas’a 20:20-22:05)yaklaşık 1 ay öncesinde,çok uygun fiyatlarda almıştık.Litvanya dışında -schengen vizesi- yerine de geçen D tipi vizemizi ilk kez kullanarak yolculuk yapmış olacaktık.Kalacağımız yeri internetten rezerve ettik.2gün için Tampere’de Dream hostelde 2 oda ayırttık.Cuma günü sabah 8.30dan 12.00ye kadar “Probability Theory and Statistics” dersimiz vardı.Dersten sonra yurda dönüp biraz dinlendik,sırt çantalarımızı aldık ve saat 14.30 trenine binerek Kaunas’a gittik.(Vilnius-Kaunas arası trenle yaklaşık 2saat sürüyor.)Çünkü Ryanair’la uçuşumuz Kaunas havalimanından.Kaunas’tan Tampere’ye uçuşumuz akşam saat 20.00daydı.Erken gidip Kaunas’tan Vilnius’a otobüsle dönüş biletlerimizi almak istedik.10 ekimde geri döndüğümüz zaman tek otobüs vardı,o da saat 01.30daydı.Beklemek zorundaydık.Başka çaremiz yoktu.

Havalimanına gittik,gerekli kontroller yapıldıktan sonra vizemizin geçerliliğini onaylamış olduk :)

Tampere’ye varış:

Tampere Havalimanına vardığımızda arkadaşımın akrabası bizi karşıladı.Finlandiya’da yaşıyorlardı.Havalimanından kalacağımız yere nasıl gideceğimizi söylediler.6€ ödeyerek otobüse bindik.Arkadaşımın akrabası gideceğimiz yeri şoföre söylemişti,şoför de son duraktan sonra bizi kalacağımız hostele yakın bir yerde bıraktı.Çok yardımsever bir amcaydı teşekkür ederiz kendisine :)

Dream Hostel çok şirindi.Oldukça temizdi.Odaları güzeldi.Ortak kullanılan mutfağı vardı.O gün hostele yerleştik ve dinlendik.Ertesi gün sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra Tampere otobüs terminaline gittik.Helsinki’ye giden otobüs sabah saat 7:30daydı.Otobüs biletleri tek yön için 22.5€.Oldukça pahalıydı.2 saat süren yolculuktan sonra Tampere’den Helsinki’ye vardık.

1.GÜN:
Helsinki’ye varış:

Helsinki Finlandiya’nın nüfus bakımından en büyük şehri ve başkentidir.Fince ve İsveçce olmak üzere 2 resmi dili vardır.Şehir merkezinde binalarda farklı mimariler göze çarpıyordu,değişik süslemeler vardı ve zengin bir ülke olduğunu gösteriyordu.
Forum ve Stockmann gibi büyük alışveriş merkezleri vardı.

Helsinki Katedral,başkentte yer alan Ortodoks katedralidir.Rus Mimar Aleksey Gornostayev tarafından tasarlanmış olup, mimarın ölümünün ardından 1862-1868 yılları arasında yapılmıştır.

Gittiğimiz zaman katedral bölgesinde her ülkeden mimarların tasarladığı “AYILAR” sergileniyordu.1 aylık süre ile farklı ülkelerde sergileniyormuş.Her ülke kendisini tanıtacak figürler kullanmıştı.

Türkiye’ye ait olan AYIMIZ:

Soumenlinna Adası:

Kısa bir şehir turu yaptıktan sonra feribotla Soumenlinna Adası’na geçtik.Helsinki’ye yaklaşan gemileri önce Suomenlinna karşılıyor. Ada geçmişte savaş gemilerinin uğrak noktasıydı.İsmini,1748’de İsveç egemenliği altında inşa edilen kaleden alıyor.O zamanların İsveç Kalesi,sonraları Fin Kalesi,yani orijinal adıyla Suomenlinna olmuş.Kale,1991’de UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’ne girmiş.Ada, kalesinin yanı sıra,kafeler,yürüyüş alanları,sanat galerileri ve müzeleri var.Oyuncak müzesi’ni çok merak ediyordum fakat havanın soğuması sebebiyle müze ziyarete kapatılmış :(

Bu tepeler,sığınma amaçlı yapılmış.Kale Finlandiya’yı eğemenliği altına alan İsveç tarafından yapılmış ve dört yılda bitmesi düşünülürken, 40 yıldan uzun sürmüş.Bu sebeple Ruslar Finlandiya’yı ele geçirmişler.

Adada yamaç paraşütü yapıyorlardı.

Adadan feribotla tekrar Helsinki’ye döndük,akşam Linnanmaki’ye(Lunapark) eğlenmeye gittik.25 farklı oyuncak vardı.Giriş ücreti 5€,binilen her oyuncak ise 6€ idi.Benim en çok merak ettiğim “Roller Coaster” idi.İlk defa orda Roller Coaster’a bindim :)
Linnanmaki’de çok eğlendik.Ayrıca Finlandiya’da festival vardı.Okullar tatilmiş.Orasa buzda dans gösterileri izledik.Çok renkli bir ortam vardı.Başlarında kabakla gezen insanlar vardı :)

2.GÜN:

Tampere,Näsijärvi ile Phyäjärvi göllerinin arasında bulunan şehridir.Finlandiya’nın başkent bölgesi dışında bulunan en büyük şehri ve aynı zamanda ülkenin sanayi merkezidir.Dünyanın en büyük mobil iletişim üreticisi Nokia, bu şehrin aynı adlı köyünde bulunmaktadır.

Nokia telefonları orada inceledik fakat çok pahalıydı.Türkiye’de olmayan birçok modeli vardı.

Ortodoks Church:

Tampereen Theater:

Helsinki’de olduğu gibi Tampere’de de tiyatro binası çok fazla.

Pyynikki Observation Tower:

Pyynikki Gözlem Kulesi,Näsijärvi ile Phyäjärvi gölleri arasında buzul devrinden kalma 1993 yılından beri koruma altında.

Kuleden manzaralar:

Särkänniemi:

Eğlence merkezi.Akvaryum ve gözlem kulesi gibi Tampere’yi gören bir kulesi var.

Çok eğlenceli 2 gün geçirdim.Tampere’den Kaunas’a saat 22:00 civarında döndük.Daha erken otobüs olmadığı için saat 01:30a kadar otobüs bekledik ve Vilnius’a döndük.

Tags: , , , ,

2 Responses to “Finlandiya-Helsinki,Tampere,Soumenlinna Island”

• Buharlı mop diyor ki:

Yalnızca bu konuda değil hemen hemen bir çok konuda yararlı ve bilgilendirici kaynakları bu sitede bulmak mümkün. Sitenizdeki tüm gelişmeleri yakından takip ediyoruz kaliteli bir site emeği geçen ekibinize teşekkür ederiz.