Serap Şen

Bilişim hakkında herşey…

Aselsan+MetuTech+Anıtkabir

Merhaba Arkadaşlar,
Sizlerle pazartesi günü BBTK(Bilgisayar ve Bilişim Teknolojileri Kulübü)olarak organize ettiğimiz geziden bahsedeceğim.
Sabah 6.00da Dumlupınar Yurdunun önünden başlayan yolculuk akşam 21.00de Eskişehir’e dönüşle sona erdi.Sabah erken saatte gittiğimiz için Ankara’ya yolculuğu uyuyarak geçirdim.3saatin ardından Ankara’ya vardık ve ilk olarak Aselsan’a gittik.
Otobüsle Aselsan’a girerken bizlere ziyaretçi kartı verdiler.Fotoğraf makinası kullanmak yasaktı.Fotoğraflarımızı kendi bünyelerinden biri çekti.Kısa zamanda okulumuza göndereceklerini söylediler.Bizi çok güzel bir şekilde karşıladılar ve brifing verdiler.Güzel bir şekilde ağırladılar.Çok memnun kaldık.Kendilerine teşekkürlerimizi sunarız.Aselsan hakkında kısaca bilgi vereyim.ASELSAN elektronik ürünler ve sistemler tasarlayan, geliştiren, üreten ve ürünlerinin satış sonrası servis hizmetlerini karşılayan; yüksek teknolojili ve çeşitli ürün yelpazesine sahip bir elektronik sanayi kuruluşudur.ASELSAN’da ürün geliştirme faaliyetlerinde en son elektronik, elektro-optik ve mekanik teknolojiler bilgisayar destekli geliştirme ve üretim altyapısı ile birlikte uygulanmaktadır.Aselsan’ın faaliyet alanları:

Haberleşme Cihazları

Güdüm ve Seyrüsefer

Aviyonik

Mikroelektronik

Orada haberleşme cihazlarını görme ve inceleme fırsatımız oldu.
Savunma sanayii cihazlarını gördük ve inceledik.Aynı zamanda üretim devam ettiği için gördüğümüz,gezdiğimiz yerler sınırlıydı.

Ardından MetuTech’e gittik.Brifingin ardından Odtü teknokentin ARGE çalışmalarını gördük.Projelerini inceleme fırsatımız oldu.Atom hakkında bilgi edindik.Oyun ve simülasyon geliştirme merkezlerini gezdik.Yaptıkları robotu gördük.“Yeni fikirler yeni işler” adlı yarışmadan bahsettiler.Gerçekten bana çok şey kattı.

Sonrasında kulübümüz olarak Anıtkabir’i ziyaret ettik.Müzeleri gezdik.Askerlerin nöbet değişim töreni çok ilginçti.Savaşların canlandırılması bölümünde eski tarihlere gittim ve Türk ordumuzla gurur duydum.Anıtkabir’e ilkokulda gitmiştim en son Ankaralı olmama rağmen:) Unuttuğum birçok şeyi yeniden hatırladım.

Güzel bir geziydi.Emeği geçen herkese teşekkür ederim.Devamını getirmek dileğiyle…